Magzter Gold (Sitewide CA)
Science & Vie (Digital)

Science & Vie (Digital)

1 Issue, No. 1285

Also available on
Zinio Unlimited logo
1-month free trial

Get unlimited access to this article, this issue, + back issues & 5,000+ other magazines.

Renews at just $8.99/month after trial.

Cancel anytime.
Learn more

LA CRÉATIVITÉ

La force créative des êtres humains, qui conduit les individus à imaginer des concepts originaux, à créer des objets nouveaux ou encore à trouver des solutions inédites à un problème, est l’une des raisons de notre succès évolutif. Plusieurs études récentes éclairent son fonctionnement.
LA CRÉATIVITÉ
1 Elle commence au plus jeune âge… Créer, c’est d’abord savoir mettre en relation des idées existantes pour en faire émerger de nouvelles. Les bébés en sont capables avant même d’acquérir le langage ! Pour le démontrer, des psychologues européens ont enseigné à 60 nourrissons d’environ 1 an – et qui ne savaient pas parler – des mots nouveaux pour désigner les quantités : “mize” (1) et “padu” (2). Puis ils ont testé, à l’aide d’images, leur capacité à combiner ces concepts avec des noms familiers. Effectivement, lorsqu’on leur disait “padu canards”, les bébés regardaient le dessin montrant 2 volatiles : preuve qu’ils réussissaient à assembler un concept fraîchement acquis avec une notion déjà connue. 2 … exploite le vagabondage mental… En demandant à des volontaires dotés d’électrodes intracrâniennes (pour un acte chirurgical)…
You're reading a preview of
Science & Vie (Digital) - 1 Issue, No. 1285

DiscountMags is a licensed distributor (not a publisher) of the above content and Publication through Zinio LLC. Accordingly, we have no editorial control over the Publications. Any opinions, advice, statements, services, offers or other information or content expressed or made available by third parties, including those made in Publications offered on our website, are those of the respective author(s) or publisher(s) and not of DiscountMags. DiscountMags does not guarantee the accuracy, completeness, truthfulness, or usefulness of all or any portion of any publication or any services or offers made by third parties, nor will we be liable for any loss or damage caused by your reliance on information contained in any Publication, or your use of services offered, or your acceptance of any offers made through the Service or the Publications. For content removal requests, please contact Zinio.

© 1999 – 2025 DiscountMags.com All rights reserved.