Magzter Gold (Sitewide CA)
L'express (Digital)

L'express (Digital)

1 Issue, No. 3826

Also available on
Zinio Unlimited logo
1-month free trial

Get unlimited access to this article, this issue, + back issues & 5,000+ other magazines.

Renews at just $8.99/month after trial.

Cancel anytime.
Learn more

La mode de l’empathie et ses dérives vues par un scientifique

Jean Decety, professeur de psychologie à l’université de Chicago, tord le cou aux nombreuses idées reçues sur ce mot « fourre-tout », notamment dans le monde du management.
La mode de l’empathie et ses dérives vues par un scientifique
L’empathie. Pléthore d’ouvrages nous disent qu’elle « s’apprend », « se cultive », « se développe ». Il y a aussi l’hyperempathie, « un pouvoir extraordinaire » selon le livre d’une psychanalyste. Un cabinet de coaching promet, lui, de former à « l’empathie 2.0 » pour « développer l’une des compétences les plus recherchées d’ici à 2025 : l’intelligence émotionnelle ». Même le sommet de l’Etat s’est laissé gagner cette année par la fièvre de l’empathie en mettant à disposition des enseignants du primaire des « kits pédagogiques » pour lutter contre le fléau du harcèlement scolaire. Jean Decety, professeur de psychologie et de psychiatrie à l’université de Chicago n’a rien contre l’empathie en tant que telle, mais il met en garde contre ses biais et plaide pour une approche…
You're reading a preview of
L'express (Digital) - 1 Issue, No. 3826

DiscountMags is a licensed distributor (not a publisher) of the above content and Publication through Zinio LLC. Accordingly, we have no editorial control over the Publications. Any opinions, advice, statements, services, offers or other information or content expressed or made available by third parties, including those made in Publications offered on our website, are those of the respective author(s) or publisher(s) and not of DiscountMags. DiscountMags does not guarantee the accuracy, completeness, truthfulness, or usefulness of all or any portion of any publication or any services or offers made by third parties, nor will we be liable for any loss or damage caused by your reliance on information contained in any Publication, or your use of services offered, or your acceptance of any offers made through the Service or the Publications. For content removal requests, please contact Zinio.

© 1999 – 2025 DiscountMags.com All rights reserved.