L'express (Digital)

L'express (Digital)

1 Issue, No. 3743

Also available on
Zinio Unlimited logo
1-month free trial

Get unlimited access to this article, this issue, + back issues & 5,000+ other magazines.

Renews at just $8.99/month after trial.

Cancel anytime.
Learn more

La relation client, au centre des stratégies des entreprises

Toujours plus importante, la relation client devient stratégique et source de croissance pour les marques.
La relation client ou devrait-on dire la relation au client est un des piliers des économies contemporaines. Un client confiant, satisfait est un client dont la fidélité peut être envisagée avec sérénité par l’entreprise. Et c’est là que les bouleversements multiples de ces dernières décennies ont radicalement transformé les comportements des clients et des marques. Plus exigeant, plus compétent, plus soucieux de l’environnement, plus responsable, le consommateur de biens et de services a poussé les entreprises à revoir de fond en comble leur approche du service client. Dans les années 2000, les propositions de solutions logicielles se sont multipliées. Censées répondre aux enjeux des entreprises, elles étaient vécues comme lourdes, longues et complexes à mettre en place. Et, sous prétexte de personnalisation, elles demandaient des ressources internes de plus en plus…
You're reading a preview of
L'express (Digital) - 1 Issue, No. 3743

DiscountMags is a licensed distributor (not a publisher) of the above content and Publication through Zinio LLC. Accordingly, we have no editorial control over the Publications. Any opinions, advice, statements, services, offers or other information or content expressed or made available by third parties, including those made in Publications offered on our website, are those of the respective author(s) or publisher(s) and not of DiscountMags. DiscountMags does not guarantee the accuracy, completeness, truthfulness, or usefulness of all or any portion of any publication or any services or offers made by third parties, nor will we be liable for any loss or damage caused by your reliance on information contained in any Publication, or your use of services offered, or your acceptance of any offers made through the Service or the Publications. For content removal requests, please contact Zinio.

© 1999 – 2025 DiscountMags.com All rights reserved.