Magzter Gold (Sitewide CA)
L'express (Digital)

L'express (Digital)

1 Issue, No. 3811

Also available on
Zinio Unlimited logo
1-month free trial

Get unlimited access to this article, this issue, + back issues & 5,000+ other magazines.

Renews at just $8.99/month after trial.

Cancel anytime.
Learn more

Un partenariat qui agace les scientifiques

Sponsoriser les événements sportifs laisse entendre que l’activité physique pourrait « compenser » les effets des sodas. Un message pernicieux.
Un partenariat qui agace les scientifiques
Des « concerts Coca-Cola ». Des porteurs de la flamme Coca-Cola. Un Coca-Cola food court, des fontaines de Coca, des « villages Coca », des publicités Coca, des athlètes soutenus par Coca, du Coca pour les sportifs et les officiels… Premier partenaire des JO, loin devant les autres mécènes, la multinationale américaine va repeindre Paris à ses couleurs cet été, comme toutes les autres villes olympiques avant la capitale française. Entre Coca-Cola et les Jeux, l’histoire d’amour dure depuis 1928. L’entreprise créée par le pharmacien John Pemberton cherchait alors à se faire connaître en Europe : elle livra 1 000 caisses de son soda aux athlètes et aux spectateurs. Par la suite, le soutien de Coca-Cola à l’événement le plus médiatisé de la planète ne s’est plus jamais démenti. Une question…
You're reading a preview of
L'express (Digital) - 1 Issue, No. 3811

DiscountMags is a licensed distributor (not a publisher) of the above content and Publication through Zinio LLC. Accordingly, we have no editorial control over the Publications. Any opinions, advice, statements, services, offers or other information or content expressed or made available by third parties, including those made in Publications offered on our website, are those of the respective author(s) or publisher(s) and not of DiscountMags. DiscountMags does not guarantee the accuracy, completeness, truthfulness, or usefulness of all or any portion of any publication or any services or offers made by third parties, nor will we be liable for any loss or damage caused by your reliance on information contained in any Publication, or your use of services offered, or your acceptance of any offers made through the Service or the Publications. For content removal requests, please contact Zinio.

© 1999 – 2025 DiscountMags.com All rights reserved.