Magzter Gold (Sitewide CA)
L'express (Digital)

L'express (Digital)

1 Issue, No. 3835

Also available on
Zinio Unlimited logo
1-month free trial

Get unlimited access to this article, this issue, + back issues & 5,000+ other magazines.

Renews at just $8.99/month after trial.

Cancel anytime.
Learn more

Travail : ralentir pour gagner en effcacité (et en sérénité)

Cal Newport, professeur à l’université de Georgetown, fustige la « pseudo-productivité » en vogue dans les entreprises, fondée sur l’activité visible plutôt que sur la qualité.
Travail : ralentir pour gagner en effcacité (et en sérénité)
Dossiers quis’accumulent, avalanche de mails, réunionite aiguë, horaires extensibles… De nombreux travailleurs ont le sentiment de devoir faire preuve d’une suractivité ostentatoire afin de démontrer leur utilité au sein d’une entreprise. Mais dans Slow Productivity (Alisio), Cal Newport part en guerre contre cequ’ilnommela« pseudo-productivité », unemauvaisefaçonselonlui d’évaluer le travail des collaborateurs. L’homme n’a rien d’un zadiste décroissant. Ce professeur au département d’informatique de l’université de Georgetown, collaborateur du New Yorker et auteur de bestsellers (Deep Work), s’est imposé comme un chantre de la concentration face aux distractions numériques et au travail superficiel. RYTHME NATUREL Slow Productivity, nommé parmi les meilleurs livres de 2024 par The Economist, part du constat que la productivité est diffcilement quantifiable dans uneéconomiedusavoir. « Dansl’industrie, il n’y a généralement qu’un seul résultat pertinent à mesurer, comme par…
You're reading a preview of
L'express (Digital) - 1 Issue, No. 3835

DiscountMags is a licensed distributor (not a publisher) of the above content and Publication through Zinio LLC. Accordingly, we have no editorial control over the Publications. Any opinions, advice, statements, services, offers or other information or content expressed or made available by third parties, including those made in Publications offered on our website, are those of the respective author(s) or publisher(s) and not of DiscountMags. DiscountMags does not guarantee the accuracy, completeness, truthfulness, or usefulness of all or any portion of any publication or any services or offers made by third parties, nor will we be liable for any loss or damage caused by your reliance on information contained in any Publication, or your use of services offered, or your acceptance of any offers made through the Service or the Publications. For content removal requests, please contact Zinio.

© 1999 – 2025 DiscountMags.com All rights reserved.